A dream is a wish your heart makes

maandag 25 maart 2013

Muziek herinneringen

Hallo lieve lezers,
Hier een wat andere artikel van mij. Ik ga vandaag 5 liedjes met jullie bespreken die een mooie of speciale herinnering bij mij opbrengen. Dus lees snel verder.

Ik ga vandaag 5 liedjes met jullie bespreken die een mooie herinnering bij mij oproepen. Dit kan leuk, mooi of verdrietig zijn. Nou ik ga maar gouw beginnen.

Marco Borsato - Dit was je leven.
Ja wat kan ik hier over vertellen. Dit liedje herinnerd mij aan een hele goede vriend die helaas niet meer is. Hij heeft besloten om zijn leven te eindigen. Waarom ? Niemand weet waarom. Nu willen jullie weten hoe. Nou hij is voor de trein gesprongen. In dit liedje gaat het ook over dat iemand alles kwijt is. Dus bij dit liedje denk ik altijd terug aan de mooie tijden die ik had met me beste vriend.


Nick & Simon - De soldaat 
Bij dit liedje moet ik terug denken aan het concert van Jan Smit waar ik heen ben geweest met mijn lieve moeder. Zij had voor 10 euro 2 kaartjes op de staan tribune gekocht en nam mij mee. Ik had tijdens het concert een lampje en een sjaal gehad. Beide heb ik nog steeds. Dit was echt een hele leuke ervaring die ik met mijn moeder had.




DJ Sammy - 9/11 Heaven
Dit liedje zegt genoeg. Dit gaat over een kindje dat haar vader is verloren aan het drama op 9 - 11. Ik weet  dat ik thuis kwam en ik dit zag op tv en het heel erg vond en echt naar de tv heb lopen staren en alleen maar huilende mensen zag en het gene wat me het meest is bij gebleven is dat ik iemand uit het gebouw zag springen en dit zag je heel duidelijk. Dus als ik dit kijk moet ik altijd terug denken aan de overledenen op 9/11! 


Marco Borsato - Opa
Ja volgens mij is hier niet veel uitleg bij nodig. Ik denk bij dit liedje terug aan mijn beide opa's. Aan momenten die ik met ze heb beleefd en met 1 opa nog steeds beleef. Dit nummer laat me ook altijd inzien dat ik veel van mijn opa's houd en altijd van ze zal houden. Ik op dit nummer gaan twirlen als eerbetoon aan me opa die overleden was.

Artiesten voor Azië - Als je wat kan doen...
Ja ook bij dit liedje hoef ik niet veel uit te leggen. Ik denk dat iedereen nog wel weet wat er in Azië is gebeurd op 1ste kerstdag 2004! Als ik dit liedje luister denk ik daar en aan de film The Impossible. Die film ging over de Tsunami. Ik heb nog nooit zo mooie heftige film gezien. Dus bij dit liedje zitten er 2 herinneringen aan.

Dit waren mijn 5 liedjes. Ik ben nu wel heel benieuwd bij welk liedje jullie een mooie, lieve of verdrietige herinnering hebben.

tot blog's x.

0 reacties:

Een reactie posten

Aurora Koper. Mogelijk gemaakt door Blogger.

© Aurora's life, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena